שינוי שם חברה

לעיתים חברה נדרשת מסיבות שיווקיות ו/או סיבות אחרות לשנות את שמה. לשם שינוי שם החברה יש לכנס אסיפה של בעלי מניות החברה ולערוך פרוטוקול של האסיפה חתום ע”י יו”ר האסיפה ומאומת ע”י עורך דין במסגרתו יצויין כי האסיפה התכנסה לשם שינוי שם החברה וכן כי התקבלה החלטה על שינוי שם החברה.

את הפרוטוקול המקורי והמאומת ע”י עו”ד יש להעביר לרשם החברות לשם בחינתו ובדיקת שם החברה המוצע. במידה והשם עומד במבחנים הקבועים בחוק (אותם המבחנים בעת רישום חברה חדשה) אזי רשם החברות שולח לחברה תעודה המעידה על שינוי שם החברה – “תעודת שינוי שם”. במידה והקמת חברה חדשה והשם החדש המוצע אינו עומד במבחנים הקבועים בחוק (כמו: קיומו של שם דומה ו/או זהה לשם המוצע, השם המוצע עלול לפגוע ו/או להטעות את הציבור וכיו”ב) – שינוי השם לא יאושר.

ביצוע שינוי שם חברה

לפיכך מוצע כי בפרוטוקול הישיבה יוצגו חלופות לשם המוצע, כך שבמידה והשם המוצע לא יאושר יבחן רשם החברות שמות חלופיים. נכון לשנת 2012 מועד ביצוע שינוי שם חברה ברשם החברות הינו כ- 14 ימי עסקים ממועד מסירת פרוטוקול שינוי שם החברה במשרדי רשם החברות. חשוב להדגיש כי במקרה של שינוי שם החברה – מספר החברה אינו משתנה ובמידה ומדובר בחברה פרטית ה – ח.פ. של החברה נשאר כפי שהיה בעת רישום החברה.

מאמרים נוספים
פירוק חברה מרצון
רישום הסכם שיתוף במקרקעין
פירוק שיתוף במקרקעין
פירוק שיתוף במקרקעין
הוצאה לפועל
גביית שיקים חוזרים - ביצוע פסקי דין
הסכם ממון
יתרונות ועקרונות בעריכת הסכם ממון
השאירו פרטים
זקוקים לייעוץ? התקשרו עכשיו: 077-9977996 או השאירו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם