מהי עלות פינוי שוכר

הגשת תביעה לפינוי מושכר כרוכה בתשלום אגרה. גובה האגרה הוא כנכון לשנת 2024 הוא -729 ש”ח (הסכום המדויק משתנה משנה לשנה, בהתאם לשיעור עליית המדד).  בנוסף כוללת עלות פינוי שוכר כמובן את שכר הטרחה של עורך הדין אשר מטפל בתביעה. גובה תשלום זה משתנה בהתאם למורכבות התיק. הפרמטרים הרלוונטיים הם סוג הנכס, מאפייני המחלוקת, חוזק הראיות ועוד.

מהו לוח הזמנים של תביעה לפינוי מושכר?

  1. א. הגשת כתב הגנה מצד השוכר – תוך 30 ימים.
  2. ב. מועד הדיון – תוך 30 יום לכל היותר ממועד הגשת כתב ההגנה.
  3. ג. מתן פסק דין – תוך 14 יום לכל היותר ממועד הדיון.
  4. ד. פתיחת תיק הוצאה לפועל – תוך 15 ימים ממתן פסק הדין.
  5. ה. אזהרה לביצוע פינוי – 21 ימים.
  6. ו. הפינוי בפועל – 14 ימים מסיום תקופת האזהרה.

האם מותר לפנות דייר בכוח?

התנהלות שלא על-פי חוק, ולוח הזמנים הנ”ל, עלולה למנוע את פינוי הדייר הבעייתי. על בעלי הנכס חל איסור להשתמש בכוח בכדי להוציא שוכרים, גם אם לא שילמו את דמי השכירות ו/או הפרו את החוזה בכל דרך אחרת.
כמו כן אסור למנוע מדיירים כניסה לנכס, לרבות באמצעות החלפת מנעול דלת הכניסה. גם פעולה כמו ניתוק אספקת מים או חשמל אסורה. שימו לב: צעדים אלה עלולים לגרום לכך שתוגש נגדכם תביעת נזיקין!

עלות מכתב התראה מקדים לפינוי שוכר

יש מצבים שבהם שיגור מכתב התראה מעורך דין יניע את השוכרים הסוררים לעזוב את הנכס. במקרה כזה עלות פינוי שוכר תכלול רק את התשלום עבור מכתב ההתראה. בדרך כלל עלות מכתב התראה היא כמה מאות שקלים.
אם הדיירים יתעלמו מההתראה, ותוגש תביעה לפינוי מושכר התשלום עבור המכתב יקוזז משכר טרחת עורך הדין. למתן ההתראה יש גם משקל בדיון שייערך, משום שבית המשפט רואה בחיוב את הניסיון שלכם לפתור את המחלוקת ללא משפט ובשלילה את ההתעלמות ממנו.

עלות שכר טרחת עורך דין לפינוי מושכר

המרכיב העיקרי של עלות פינוי שוכר הוא כאמור שכר טרחת עורך הדין שמטפל בתביעה. יש שתי דרכים לתמחר את השירות: האחת, תמחור הגשת תביעה לפינוי מושכר ותמחור הייצוג בדיונים (אם יידרשו כאלה) בנפרד. הדרך השנייה היא הצעת מחיר כולל עד להשלמת הוצאת הדייר מהנכס. בדרך הראשונה, עלות פינוי שוכר תהיה נמוכה יותר אם פינוי הנכס מושלם עם קבלת כתב התביעה. בשתי הדרכים הסכום נקבע על-פי הנסיבות הספציפיות של התיק. אם מטרת הפינוי הייתה מכירתה של הדירה, כדאי להשלים את התהליך עם עו”ד מכירת דירה.

תוך כמה זמן על הנתבע לשלם עלויות אלו ומה עושים במידה והוא מסרב לשלם?

בית המשפט שדן בתביעה לפינוי המושכר מודע לצורך של בעל הנכס להיעזר בעורך דין עקב התנהלות השוכר, ולכן נוטה לפסוק שהוצאות המשפט יחולו על השוכר. במקרה כזה גובה ההוצאות הוא בהתאם לתעריף המינימום שקובעת לשכת עורכי הדין. הנוסח המדויק של הסעיףהרלוונטי הוא “תביעה להחזרת חזקה… לפי שווי הנכס כשהוא פנוי – 2% מערך הנכס, ולא פחות מ-5,744 שקל” (הסכום הנ”ל מתעדכן אחת לשנה).
סירוב לשלם הוצאות משפט מצד השוכר בעקבות תביעה לפינוי מושכר מאפשר פתיחת תיק הוצאה לפועל. רשות האכיפה והגבייה תגבה עבורכם את החוב.

 

מידע מקצועי
עורך דין ליקויי בניה
עורך דין ליקויי בניה
פירוק שיתוף במקרקעין
פירוק שיתוף במקרקעין
תביעת לשון הרע
תביעת לשון הרע
פתיחת חברה
פתיחת חברה
השאירו פרטים
זקוקים לייעוץ? התקשרו עכשיו: 077-9977996 או השאירו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם