אימות הצהרה נוטריוני

אנשים רבים מתבקשים להציג אימות הצהרה נוטריוני על מנת להוכיח אמיתות מסמך, או על מנת להוכיח שהחתומים על מסמך כלשהו מורשים לחתום עליו. עורך דין אשר עבר הכשרה נוספת וקיבל את התואר נוטריון, מוסמך לאשר תצהירים והצהרות.

תהליך קבלת אימות הצהרה נוטריוני

על מנת לקבל אימות הצהרה נוטריוני ואישורים נוטריונים נוספים, על הנוטריון לזהות את האדם העומד מולו באמצעות תעודת זהות או דרכון. בתי המשפט מעניקים משקל רב להצגת תצהיר נוטריוני. לכן, אחד התפקידים המרכזיים אותו ממלא הנוטריון הוא מתן אסמכתא להסכמים שונים כגון הסכמי ממון, הלוואות לצורך משכנתא וצוואות.

הסיבה שבגינה דרוש אישור אמיתות להסכמים מעין אלה נעוצה בקלות היחסית שבה ניתן לזייף צוואה או להכריח אדם כלשהו לחתום על מסמך בניגוד לרצונו. על פי חוק הנוטריונים במדינת ישראל, מסמך בעל אישור נוטריוני נחתם באמצעות חותמת לחץ ממתכת, המכילה את הכיתוב “נוטריון” בשפות עברית ואנגלית ובערבית או צרפתית.

מי מוסמך לכהן כנוטריון? מהן תקנות נוטריונים?

עד לחקיקת חוק הנוטריונים התשל”ו-1976, ערך החוק הבחנה בין נוטריון ציבורי – עובד מדינה שישב לרוב בבית משפט, לבין נוטריון לצורך מסמכי חוץ – עורך דין בעל ותק.

כיום, עורך דין המעוניין לעבור השתלמות מיוחדת ולהפוך לנוטריון צריך לעמוד בתנאים הבאים:

על הנוטריון להיות אזרח ישראלי, חבר לשכת עורכי הדין, אשר עוסק בעריכת דין מעל עשר שנים. בנוסף, על הנוטריון להיות חף מעבירה שיש עמה קלון ולעבור הכשרה נוספת .

באם הוא עומד בתנאים הללו, ביכולתו להגיש בקשה לוועדה מיוחדת המתכנסת אחת לחצי שנה. במידה והוועדה מוצאת את המועמד ראוי לכהן כנוטריון אזי יכול הנוטריון לחתום בספר הנוטריונים ולהתחיל לכהן כנוטריון.

ייפוי כוח לבנק
ייפוי כוח לבנק
ייפוי כוח מתמשך
ייפוי כוח מתמשך
הגשת בקשה לצו ירושה
ייפוי כוח מתמשך ויתרונותיו
רכישת דירה חדשה מקבלן או יזם
ייפוי כוח מתמשך – פעולות אסורות לביצוע
השאירו פרטים
זקוקים לייעוץ? התקשרו עכשיו: 077-9977996 או השאירו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם