רישום סימן מסחר

סימן מסחר או סימן מסחרי מורכב מאותיות ו/או דמויות ו/או מספרים ו/או שילוב ביניהם; זה יכול למעשה להיות לוגו של העסק, סמל של העסק או מותג אותו העסק משווק וכן שילוב של מילים ו/או דמויות המשקפים ומזוהים עם העסק. סימן מסחרי רשום מהווה אבן דרך חשובה בהגנה על תדמית והמוניטין של כל עסק, מניעת שימוש שלא כדין בשם ו/או בלוגו ו/או במוניטין של העסק תוך גרימת נזקים לעסק.

על מנת לבצע רישום סימן מסחרי יש להגיש בקשה מתאימה ולשלם את האגרה המתאימה והמוגדרת בחוק. המבחנים לרישום סימן מסחרי הינם בין היתר כי הסימן המבוקש הוא בעל אופי מבחין, דהיינו ניתן להבחין ולהבדיל בינו לבין סימן מסחר אחר, כי אינו מילה גנרית ו/או בעל סממניים תיאוריים, וכמובן כי אין סימן מסחר רשום דומה או זהה קודם.

עם רישומו – לבעל הסימן המסחרי הגנה ורק הוא יכול לעשות שימוש בסימן המסחרי. שימוש ע”י אחר בסימן רשום מהווה הפרה ובעליו הרשום יכול לתבוע סעדים שונים, לרבות צו מניעה ותביעה כספית בגין נזקים שנגרמו לו ואף פיצויים סטטוטוריים מכח חוקים שונים, לרבות מכח חוק עוולות מסחריות.

בעת רישום סימן מסחר מומלץ להיעזר בשירותיו של עו”ד בעל ניסיון בתחום זה. עורך הדין יבצע בדיקה מקדימה על מנת לגלות באם קיימים סימנים מסחריים רשומים קודם להגשת הבקשה. לאחר מכן, יערוך עורך הדין את הבקשה לרישום תוך יעוץ ובחינה של סיכויי הבקשה להתקבל ולהירשם בפנקס סימני המסחר.

עורך דין סימני מסחר ילווה את הליך הרישום, לרבות תכתובות והגשת הבהרות במקרה הצורך לרשם סימני המסחר והכל במטרה להשלים את ההליך ולהוציא את הבקשה לרישום מהכח את הפועל – תוך רישום בפנקס רשם סימני המסחר, דבר אשר יהווה הגנה על העסק מפני גופים מתחרים.

למשרד עורך דין רונן ליבוביץ ניסיון רב ברישום סימן מסחר, צרו עימנו קשר עוד היום והגנו על קניינכם הרוחני.

מאמרים נוספים

עורך דין ליקויי בניה
עורך דין ליקויי בניה
איחור במסירת דירה
איחור במסירת דירה מקבלן
רכישת דירה חדשה
רכישת דירה חדשה מקבלן או יזם
חוזה הרכישה
תביעה לפינוי מושכר
השאירו פרטים
זקוקים לייעוץ? התקשרו עכשיו: 077-9977996 או השאירו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם