ניצול יחסי מרות

על פי החוק והפסיקה יחסים אינטימיים במסגרת יחסי מרות שהם יחסי בוס עובדת או בוסית ועובד, הינם יחסים אסורים. הסיבה לכך, היא מכיוון שאי אפשר לדעת האם יחסים אלו התבצעו מתוך בחירה חופשית או מתוך מהות הקשר. מדברים על יחסי מרות, לא מתכוונים רק לקשר הישיר של יחסי המרות אלא גם על קשר בין שני עובדים אשר נמצאים במעמדות שונים בהיררכיה של מקום העבודה. 

הטרדה מינית בעבודה

כאן חשוב לציין, שכאשר הטרדה מינית בעבודה הינה עבירה אשר המקור שלה ברוב המקרים הינו בניצול יחסי מרות. ניצול מרות יכול לבוא לידי ביטוי בצורות רבות ושונות אלו מאלו – התנהגות זו יכולה להיות מרומזת ויכולה להיות גם מפורשת וחד משמעית.

על פי פסיקה של בית הדין הארצי לעבודה, בנושא של ניצול יחסי מרות אין צורך להוכיח את חוסר העניין של המוטרד. זאת מכיוון שהמסגרת של יחסי מרות לבדה, מהווה כמקום נוח לניצול מיני או להטרדה של הכפוף. כך יוצא שגם במקרים בהם הכפוף הסכים לכאורה לקשר מיני או להתנהגויות בעלי אופי מטריד המכוונות כלפיו, במידה והמקרה יגיע לבית המשפט, על פי רוב, בית המשפט יקבע כי התנהגות זאת אינה נחשבת כהסכמה.

זאת כמובן, במידה והמוטרד אכן היה מודע למעמדו של המטריד במקום העבודה. אנשים אשר נפגעו כתוצאה מנושא של ניצול יחסי מרות בעבודה, ימצאו את עצמם במצב מורכב ולא נעים, מכיוון שהחשש לאיבוד מקום העבודה יכול להוות כנחלת חיקם.  ההמלצה היא לפנות לעורך דין מקצועי ומנוסה אשר יבחן את פרטי המקרה ויעניק להם בהתאם ייעוץ משפטי ובסיועו יהיה ניתן להחליט על הצעדים הבאים. במידה וגם אתם חשים כי נפגעתם מהטרדה מינית בעבודה או שאתם בצד השני, בו נטען כנגדכם לגבי ביצוע הטרדה מינית במקום העבודה, אתם מוזמנים ליצור קשר עם רונן ליבוביץ’ – משרד עורכי דין.

רונן ליבוביץ’ יקשיב ויבחן את פרטי המקרה ובהתאם יעניקו לכם יעוץ משפטי מקצועי ואובייקטיבי ויחד אתו תוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר לגבי הצעדים המשפטיים הבאים אותם תנקטו.

ייצוג משפטי בתחום האזרחי

פירוק חברה
פירוק חברה
הליך פתיחה ורישום חברה
פירוק חברה מרצון
פירוק שיתוף במקרקעין
פירוק שיתוף במקרקעין
פירוק חברה מרצון
פירוק חברה במסלול מקוצר
השאירו פרטים
זקוקים לייעוץ? התקשרו עכשיו: 077-9977996 או השאירו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם