עורך דין ליטיגציה

עורך דין ליטיגציה

עורך דין ליטיגציה המייצג בדיון חייב לדעת כיצד להציג את טיעוניו באופן ענייני וממוקד, בעל בקיאות ענפה בתחום המשפטי הרלוונטי, ולהיות תמיד חד וקשוב כדי לשפר את סיכוייו המשפטיים של הלקוח.

ליטיגציה היא ייצוג בבתי משפט, בוועדות משפטיות שונות, או בהליכי יישוב סכסוכים כמו בוררות וגישור. משרדנו מתמחה בתחום הייצוג בבתי המשפט האזרחיים/ מסחריים על גווניה. אנו מייצגים את לקוחותינו בכל הערכאות המשפטיות.

מתי נפנה אל עורך דין ליטיגציה?

  • עיקר עבודתו של עורך דין ליטיגציה הוא ייצוג לקוחות בבתי משפט. לכן, לרוב, נזדקק לשירותיו כאשר הוגשה נגדנו תביעה משפטית ועלינו להתגונן בפניה.
  • עורך הדין יכין עבורנו את כתב ההגנה וייצג אותנו בהליך המשפטי במטרה להביא לדחיית התביעה. לחילופין, נפנה אל עורך דין ליטיגציה כאשר אנו שוקלים להגיש תביעה, אז יש צורך בהכנת כתב התביעה וייצוג בבית המשפט במטרה לקבל פסק דין לטובתנו כתובעים.
  • כמו כן, מלאכת הליטיגציה כוללת גם ייצוג בפני גורמים נוספים בעלי סמכויות שיפוטיות כמו ועדות ערר למיניהן. למשל במסגרת הליכים המתקיימים בשלטון המקומי, או וועדות רפואיות מטעם המוסד לביטוח לאומי.
  • בנוסף, כפי שנפרט להלן, במקרים רבים, עורך דין ליטיגציה מייצג את הלקוח בהליך של בוררות ובהליך של גישור השונים מאוד מהליך משפטי רגיל.

ליטיגציה  – יישוב סכסוכים והליכי בוררות

כאמור, ליטיגציה אינה רק הופעה בפני ערכאות שיפוטיות, אלא במסגרתה מייצג עורך דין ליטיגציה גם בהליכים נוספים כמו בוררות וגישור, המהווים חלופה ליישוב סכסוכים מחוץ לבית משפט. הכוונה היא כי במקום להגיש תביעה או לנהל תביעה שהוגשה בבית משפט, מסכימים הצדדים לנהל את הסכסוך בפני בורר או מגשר.

במקרים רבים, ניהול הסכסוך במסגרות אלו פועל מאוד לטובת הלקוח והוא עדיף על פני קיום הליך משפטי. אם מבחינת חסכון בזמן ובעלויות ואם מבחינת התוצאה הצפויה. בהליך בוררות, יכולים הצדדים לפנות לבורר המומחה בתחום הסכסוך וכך לקבל פסק בורר הוגן ומדויק יותר. בתהליך גישור, המגשר אינו כפוף לסדרי הדין ועל כן בשונה מבית המשפט. הוא יכול להמליץ לצדדים על פתרונות משפטיים יצירתיים המותאמים להם.

לאור זאת, בכל תיק בו אנו מטפלים, אנו מייעצים ללקוח מהו הנתיב המשפטי המומלץ על פי נסיבות העניין. נדגיש, כי להליכי בוררות וגישור מאפיינים ייחודיים ולכן יש לוודא כי עורך דין ליטיגציה אליו פונים, אינו מייצג רק בבתי משפט, אלא גם בעל ניסיון עשיר בייצוג בהליכים אלו.

3 קווים לדמותו של עורך דין ליטיגציה

  1. ליטיגטור טוב חייב להיות ראשית כל, בקיא מאוד בסוגיות המשפטיות העומדות על הפרק. פירוש הדבר הוא כי עליו להכיר היטב את החקיקה והפסיקה העדכניים, כמו גם את הספרות המקצועית בתחום. רק כך יוכל הוא לבנות תיק מבוסס הנתמך בטיעונים הרלוונטיים ולהגדיל את הסיכוי להישג המשפטי הרצוי.
  2. שנית, על עורך הדין להיות בעל הכישורים המתאימים כדי לייצג את הלקוח בצורה טובה, כדוגמת כושר שכנוע, עמידה בתנאי לחץ וחדות מחשבה. כמו כן, נדרשת יצירתיות רבה על מנת להתמודד נכון עם מהלך בלתי צפוי של הצד השני או החלטה יוצאת דופן של השופט.
  3. שלישית, עו”ד ליטיגציה מוכרח להיות מנוסה מאוד ובעל ניסיון בייצוג במגוון של ערכאות שיפוטיות ובפרט, בערכאה אשר בפניה הוא עתיד להופיע בתיק הספציפי.

**** חשוב לזכור, כי ליטיגציה היא מקצוע לכל דבר ועל כן דורשת מומחיות וידע. מכאן, ככל שנפנה למי שעוסק במלאכה זו בהצלחה, כך גדל הסיכוי כי נקבל ייצוג משפטי איכותי.

שירותיו של עורך דין ליטיגציה

אנו מעניקים ללקוחותינו שירותי עורך דין ליטיגציה בכל תחומי העיסוק של המשרד המתמחה בתחום האזרחי – מסחרי.

אנו מייצגים בהליכים משפטיים מגוונים ובכל הערכאות האזרחיות: בית משפט השלום, בית המשפט המחוזי ובבית המשפט העליון.

כמו כן, במסגרת פעילותו, המשרד מייצג גם בבתי המשפט המקצועיים ובין היתר בבית המשפט לענייני משפחה ובית הדין הרבני.

בתחום המקרקעין אנו מטפלים בין היתר בתביעות של ליקויי בנייה, איחור במסירת דירה מקבלן ותביעה לפינוי מושכר.

בתחום דיני החברות אנו מטפלים בתביעות חוזיות וכספיות שונות ובתחום דיני המשפחה אנו מייצגים בסכסוכים בתחום הצוואות והירושות.

עורך דין ליקויי בניה
עורך דין ליקויי בניה
איחור במסירת דירה
איחור במסירת דירה מקבלן
חוזה הרכישה
תביעה לפינוי מושכר
אכיפת פסקי חוץ
ניהול סכסוכים
השאירו פרטים
זקוקים לייעוץ? התקשרו עכשיו: 077-9977996 או השאירו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם