ייפוי כוח לבנק

ייפוי כוח לבנק משמעו הרשאה לאדם אחר לפעול בחשבון. לעיתים לאור קושי פיזי בניהול פעולות בחשבון הדורשות הגעה לסניף הבנק ולעיתים לאור שהות הבעלים בחשבון מחוץ לישראל.

מאחר וייפוי כוח כזה ניתן בין אדם לחברו, הוא דורש אישור נוטריוני. ייפוי כוח לבנק הוא הינו הסכם הנחתם בנוכחות נוטריון. על הנוטריון חלה החובה לזהות את האדם החותם על המסמך ולאמת את חתימתו. על ייפוי כוח לבנק יחתום רק מי שהוא הבעלים הרשום בחשבון. הצגת ייפוי כוח נוטריוני בבנק נדרשת לביצוע פעולה ספציפית בעבור בעלים בחשבון (כגון לפעילות בניירות ערך, לביצוע עסקות במט”ח) או לביצוע כלל הפעולות בחשבון מסוים בעבור הבעלים. גם ייפוי כוח לבנק לשם נטילת משכנתא מצריך חתימה בפני נוטריון. לכן בני זוג המעוניינים לקחת משכנתא, נדרשים על ידי הבנק לחתום על ייפוי כוח בפני נוטריון.

ייפוי כוח לבנק – לחברת השקעות

מקרה נוסף בו אתם תתבקשו להציג יפוי כוח לביצוע פעולות בחשבונכם, הוא כאשר תפנו לבית השקעות. על מנת שאותו בית השקעות יהיה מוסמך לפעול בחשבונכם, לשם ביצוע השקעות או פעולות אחרות, יש צורך להציג יפוי כוח של נוטריון. כמו בכל מקרה של חתימה על יפוי כוח, יש צורך להגיע פיזית על מנת לחתום על המסמך. ייפוי כוח ניתן לביטול בכל עת. ייפוי כח פוקע אוטומטית עם מותו של בעל החשבון.

להלן מספר דוגמאות לסוגי יפוי כוח הדורשים חתימת נוטריון

  1. ייפוי כוח לשם ביצוע עסקת מקרקעין ורישום בטאבו אשר ניתן לצד שלישי שאינו עו”ד – יפוי כוח לביצוע פעולה שכזו מצריך חתימת נוטריון.
  2. יפוי כוח נוטריוני לשם חתימה על עסקה – אדם אשר נמצא בהליכי סגירת עסקה מתקדמים, אך נבצר ממנו להגיע למעמד החתימה בשל מחלה או נסיעה לחו”ל, יכול להעניק יפוי כוח לאדם אחר עליו הוא סומך, לשם ביצוע הפעולה בשמו.
  3. יש לציין כי יפוי הכוח יכול להיות מוגבל אך ורק לשם ביצוע הפעולה הספציפית אותו נתבקש אותו אדם לבצע. לשם כך חשוב להגדיר מראש מה אתם מאפשרים למיופה הכוח לעשות בשמכם, שכן אין יפוי הכוח נותן לאדם או לבנק שליטה מוחלטת.

איך עושים ייפוי כוח לבנק?

ישנם מספר מצבים בהם הבנק דורש להציג יפוי כוח נוטריוני, כמו למשל ייפוי כוח לבנק עבור ביצוע פעולה ספציפית או עבור ביצוע פעולות בחשבון מסוים. בני זוג המעוניינים לקחת משכנתא, נדרשים על ידי הבנק להחתים יפוי כוח בנוכחות נוטריון. יפוי כוח לבנק לשם לקיחת משכנתא מצריך חתימת נוטריון.

ייפוי כוח לבנק
ייפוי כוח לבנק
ייפוי כוח מתמשך
ייפוי כוח מתמשך
הגשת בקשה לצו ירושה
ייפוי כוח מתמשך ויתרונותיו
רכישת דירה חדשה מקבלן או יזם
ייפוי כוח מתמשך – פעולות אסורות לביצוע
השאירו פרטים
זקוקים לייעוץ? התקשרו עכשיו: 077-9977996 או השאירו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם